Logo of Team Belgium

Victory. Together we’ll make history.

Atleten en fans: samen schrijven we geschiedenis! Dit staat centraal in de nieuwe Team Belgium-campagne voor de Olympische Spelen van Parijs 2024. De inspirerende campagne maakt de brug tussen atleten en supporters om iedereen achter Team Belgium te krijgen. Maar liefst 15 Team Belgium-atleten maken deel uit van de campagne.

Onderzoek heeft aangetoond dat atleten 8% beter presteren als ze gesteund worden door fans en supporters. Daarom wil het BOIC de brug maken tussen fans en atleten. De campagne brengt het verhaal van emoties: van spanning en concentratie, van winnen, maar ook van verliezen en van pijn en ontlading. Deze emoties ervaren fans en atleten op hetzelfde moment. Diezelfde emoties brengen atleten en supporters samen. Samen zijn we Team Belgium!

Voor deze campagne werd het symbool de ‘Embrace’ ontwikkeld. Embrace heeft vele betekenissen waaronder een omarming tussen twee mensen, fans of atleten. Het is een eenvoudig gebaar waarmee iedereen zijn of haar steun kan tonen voor Team Belgium.

Voor de muzikale ondersteuning kon Team Belgium niemand minder dan de Belgische zanger Daan overtuigen om ‘music ambassador’ te worden. Hij zorgt met een aangepaste versie van ‘Victory’ voor de connectie tussen de beelden en het verhaal: “Victory. Together we’ll make history”.

Geen campagne zonder atleten. Maar liefst 15 Team Belgium-ambassadeurs geven de televisie-, radio- of print-versie van de campagne vorm. De namen: Nina Derwael, Victor Wegnez, Bashir Abdi, Emma Meesseman, Julien Watrin, Remco Evenepoel, Lotte Kopecky, Ambre Ballenghien, Lore Bruggeman, Emma Plasschaert, Jérôme Guery, Thibaut Vervoort, Noor Vidts, Nina Sterckx en Jorre Verstraeten.

Ambre Ballenghien (hockey, Red Panthers): “Ik krijg kippenvel als ik de beelden zie. Het geeft me nog zo veel meer zin om ons te kwalificeren voor Parijs en om erbij te zijn. De emoties die getoond worden gaan van vreugde tot verdriet en stress. Je ziet ook de overgang tussen atleten op het veld en de fans thuis. Ik heb de beleving al langs beide kanten gevoeld en beide geven ze ongelofelijke emoties zoals dat alleen in sport mogelijk is.”

Jorre Verstraeten, Olympiër (judo, Tokyo 2020): “Ik ben heel trots dat ik deel mag uitmaken van de campagne. De campagne raakt me echt binnenin. De opnames met zoveel atleten waren fantastisch om te doen. Iedereen ondersteunt elkaar en iedereen leert van elkaar: het werkt heel inspirerend en verbreedt je zicht. Het creëert echt een teamgevoel, een sterk Team Belgium-gevoel, dat nodig is om als één team naar Parijs te gaan.”

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Hotel Hungaria, werd op 2 november op radio en televisie gelanceerd bij BOIC-mediapartners VRT en RTBF. Ook bij printpartners HLN en La DH zal de campagne de komende maanden veelvuldig opduiken.

De campagne vormt een integraal deel van de ‘Road to Paris’, een co-creatie tussen de topsportpartners (Sport Vlaanderen, Adeps, Ostbelgien en het BOIC), met de steun van de Nationale Loterij, Belfius en alle institutionele en commerciële partners van Team Belgium en het BOIC.

Samen tellen we af naar de Spelen van Parijs! Samen zijn we Team Belgium!

 

Gerelateerde berichten